אנחנו גם פה

יום כיף בעבודה – אפשרי ותלוי גם בכם

רגעים קטנים של כיף בעבודה

 בין אם זה דרישה שעולה מצוות העובדים או יורדת מהבוס למטה צריך להיות קליל ומהנה. בארגונים גדולים נהוג להזמין חברת הפקה חיצונית שתבנה ותפיק יום כיף על שלל פינוקים במגבלות התקציב כמובן, אך גם בחברה גדולה שכזו וגם בעסקים קטנים יותר ניתן להכין "רגעים של כיף" בתקציב קטן חסכוני בהם העובדים לוקחים חלק בהכנה ובפעילות שתחבר בניהם או לפחות תזמן להם הכרות שונה מזו שהם רגילים במהלך היום יום.

שירה בציבור

שירה בציבור לעובדים
זה לא חייב להיות שירים מתקופת קום המדינה (לא שיש משהו רע בהם).   בדרך כלל ימצא האדם שיודע לנגן על גיטרה, אורגן או אקורדיון. ההכנה פשוטה: מארגנים כמה שירונים או שמקרינים על לוח , לפני ארוחת צהריים כשהרעב עוד בעיניים מתחילים לשיר ולנגן. תתפלאו איך אחד או שניים חסרי בושה שלוקחים את המיקרופון הדמיוני ידביקו בשמחת השירה את האחרים המנומנמים יותר.

חידות ותחרויות קלילות

משחק באבלס לעובדים
על יום חידה יומית אחרת או משחק שהפותר אותה יזכה במתנה מטעם הבוס או קופה קטנה. הרעיון הוא לא לבדוק חכמה מיוחדת אלא קלילות לדוגמה: המעריך הכי טוב. קחו צנצנת גדולה – רצוי מפלסטיק שלא תשבר. מלאו בצנצנת מחפץ מסויים (לגו, מטבעות כסף וכו'). הניחו את הצנצנת במקום מרכזי במשרד ולידה הוסיפו דף ועט. כעת כל עובר אורח בזמנו החופשי, מתבקש להעריך ולכתוב את כמות הנכונה של החפצים בצנצנת (כמובן שלפני זה אתם צריכים לספור כמה שמתם בכל צנצנת) וזהו. המנצח הוא שזה שידע הכי קרוב למספר המדויק. כל יום אפשר למלא את הצנצנת בחפץ אחר. תחרות - משחק אינטראקטיבי לכולם. ברמה הכי פשוטה. נכנסים לאחד מאתרי המשחקים בוחרים משחק פשוט (כמו באבלס, פק-מן או משהו אחר בסגנון), שולחים קישור לכל העובדים. מקדישים זמן מוגבל (שלא יהיה על חשבון העבודה וכמובן באישור ההנהלה הבכירה) וקדימה, כל אחד מנסה לשבור את השיא.

יצירה משותפת

יצירה בעבודה
פעילות יצירתית תמיד יכולה לשמש כמנוחה טובה למוח שלנו שעסוק כל היום בעבודה, כל שכן אם עושים אותה יחד ולבסוף גם אנו מקבלים תוצר שמשדרג לנו את סביבת העבודה שלנו הופך אות ה ליותר נעימה ואישית. בדרך כלל ימצא האדם שיש לו רעיונות יצירתיים ונגיעה לעולם היצירה, אך כל עובד אחר יכול גם ולהציע הצעה כיצד לשדרג פינה אחת מסביבת העבודה ולהירתם בכיף כולם לתהליך. הנה : דוגמה לכל מיני קישוטים ועיצובים שאפשר לעשות לבד למשרד

בילוי משותף - הוצאה כספית קטנה

תערוכה, סרט, הצגה, בית קפה. כמו זוגיות טובה, גם יחסים בעבודה, עבודת צוות ושיתוף פעולה צריך לתחזק. שבו יחד, תהינו, דברו. בין כה וכה מחר תראו את אותם הפרצופים אז לפחות יהיה לכם חוויה משותפת לדבר עליה בהפסקות הקפה ("הסרט היה מהמם!! עשה לי חשק לחופש ולהתפטר מהעבודה...)

אתם אחראים לכיף

לסיום, הרעיונות כאן הן על קצה המזלג יש שפע השל פעילויות ורעיונות לגיבוש צוות בחינם, דברים פשוטים שאתם יכולים לעשות בעצמכם עם קצת יוזמה והתעוררות. מקום העבודה שלכם לרוב הוא המקום בו מבלים הכי הרבה זמן משעות היום – כדאי ורצוי אם אפשר שיהיה לכם כיף בו.

עוד רעיונות למשחקים