אנחנו גם פה

רעיונות למשחקי פתיחה קלילים בכיתה

רעיונות למורה למשחקים של פתיחת שיעור

רעיונות למשחקים קלילים בכיתה שלא מצריכים הכנה מצד המורה. משחק בפתיחת שיעור מעורר את התלמדים והתלמידות לעניין, מתח, וציפייה. למרות שאלו משחקים שמוגדרים להנאה קלילה, מי שתרצה תוכל גם על הדרך לשלב ערכים וללמוד להכיר את התלמידים שלה קצת יותר לעומק דרך המשחקים שתמיד עוזרים לנו לחשוף צד פחות רשמי, צד שאנו בדרך כלל אנו פחות מכירים. ומי שהולכת לאיבוד בתפקיד התובעני הזה תמיד מוזמנת לקבל רעיונות וטיפים למורים שיכולים להעלות חיוך על הפנים

אתם לא תאמינו מה קרה לי היום!

המורה מגיע לכיתה, מניחה בצורה דרמטית את התיק על שולחן ופונה בתדהמה לתלמידים: אתם לא מאמינים מה קרה לי היום בדרך לפה! זה המשחק. על התלמידים לנסות ולנחש מה קרה למורה, כיד הדמיון הטובה עליהם. כדי לעזור להם קצת, ניתן להוסיף המשך קצר למשפט שיתחיל סיפור קטן.
לדוגמה: אתם לא מאמינים מה קרה לי היום בדרך לפה!
  • רגע לפני שנכנסתי לבית הספר פנה אלי נישא המדינה ובקש ממני...
  • הכנסתי לרגע לתדלק והמוכר אמר לי
  • נפל לי הארנק לתוך.....
מורה בכיתה בבית ספר מותר, רצוי ואפשר גם לשחק

מילים נעלמות

המלים נעלמו. מסתדר שבתור מורה את גילת שמספר מילים אקראיות נעלמו פתאום מהמילון ומהשפה העברית בכלל. תפקיד התלמידים והתלמידות להמציא מילה שתחליף את זו שנעלמה. אפשר להתחיל מחפצים דוממים כמו ארון, מכונית ולראות אם התלמידים מצליחים להמציt מילה אחרת. אפשר להתקדם גם למילים שמביעות רגשות כמו קנאה, אהבה וכו', שם מעניין לראות אילו מילים חדשות ימציאו התלמידים והתלמידות.
מילים לדוגמה: קנאה, חיבוק, מצחיק, מוזר

מי מתחלף איתי

משחק בו כל הכיתה במתח עד הרגע האחרון. הרעיון פשוט מאוד .המורה בוחרת שני תלמידים מבלי שהם ידעו שהם הנבחרים. היא מתחילה לתאר את שני התלמידים ברמזים. כמובן שמתחילים ברמזים כלליים ולאט לאט הופכים הרמזים מדוייקים יותר. ברגע ששני התלמידים הבינו שזה הם, מבלי לדבר עליהם לקום ולהחליף מקום.
אנו אוהבים את המשחק הזה כי למורה יש הזדמנות לתאר, להחמיא ולשקף לילדים דרך משחק. ושנית כי התוצאה משעשעת כאשר קמים 3 או 4 ילדים שחושבים שהם הילד שהמורה בחרה.
דוגמאות לרמזים:
  • ילד שאוהב להיות בחברת אנשים,
  • ילד שיושב בתחילת הכיתה
  • ילדה שעודדה בשבוע האחרון חברה טובה וכן הלאה

לגו של מילים

משחק פשוט שתמיד מעורר את התלמידים ובדרך כלל התוצאה מבדחת 5 מילים אקראיות על הלוח. לדוגמה: מטוס, קוף, הלכתי, פיתה, יבלת.  הקפידי שהמילים יהיו מגוונות ויכילו דומם, פעולות, רגשות וכו'. עכשיו, על התלמידים להצליח להרכיב משפט מהמילים. אם נקח את המילים שהבנו כאן כדוגמה אז: הלכתי ואכלתי פיתה במטוס כשקוף עם יבלת חטף לי אותה.

שימו לב שאין תשובה אחת נכונה ומחש מילים ניתן להרכיב מספר משפטים שונים.

עוד רעיונות למשחקים