אנחנו גם פה

רעיונות ליום הולדת 60

יום הולדת 60 - איך לחגוג?

זה מפתיע. אבל הגיל זה מגיע. יום הולדת 60. רוצים לחגוג לאמא, לאבא אולי אפילו לסבא... אספנו כאן כמה רעיונות, חלקם מקוריים וחלקם פחות שיעזרו לכם למצוא את הדרך המיוחדת שלכם לומר לקרוב החוגג שישים אביבים כמה אתם אוהבים אותו. הרעיונות בדרגות השקעה שונות, כאשר הכוונה במילה השקעה היא גם לכסף, וגם לזמן. כמובן, שאתם מוזמנים לפתח את הרעיונות ולקחת אותם לדרך שלכם, ככלות הכל אתם מכירים הכי טוב מה מתאים ליום הולדת 60 של הקרוב שלכם.

אלבום תמונות

מתנה אלבום בארגז נידח אי שם בבוידעם מסתובבים תמונות של החוגג או החוגגת בתפזורת שאיש לא שמע ואיש לא ראה. המשימה שלכם: למצוא את התמונות ולהביאם לידי הקהל הרחב.  זה הזמן לעשות סדר. לוקחים את הקופסה, מתחילים למיין את התמונות, אפשר בסדר כרונולוגי, מנסים לברר גם מי הם המצולמים בכל תמונה, זה נחמד יותר שלכל תמונה יש הסבר קטן.  לאחר כל זה מחלטים על תמונות מייצגות לפי תקופות ומכינים אלבום תמונות. ניתן כמובן גם לסרוק את התמונות ולהכין אלבום דיגיטלי, ישנם כמה חברות באינטרנט שעוסקות בזה. שימו לב, עיסוק התמונות יכול לגרום לפרצי נוסטלגיה כמו כן, זהו עיסוק שדורש זמן. אבל התוצאה שווה את ההשקעה.

טיול משפחות וחברים

טיול בעקבות אדם. מי שחוגג יום הולדת 60 וכוחו עדיין במותנו יכול להשתתף ואף להוביל את שאר המשפחה או החברים לטיול. טיול בו נקודות העצירה יהיו קשורות לעברו של החוגג. מקומות בהם גר, למד, טייל, אהב או שחשובים לו מכל בחינה אישית אחרת והוא רוצה לספר לקרוביו על המקום. (לדוגמה: המקום בו נפגש לראשונה עם אהובתו)  כל נקודת ציון חשובה. אוספים כמה נקודות כאלו ויוצאים לטיול משפחות או חברים. כמובן שיש להכין לטיול קצת משחקי חברה, לדאוג למזון ולתחבורה.

מה קרה בשנה בה נולדת?

אנשים אוהבים לדעת מה קרה בשנה בה נולדו, לכן ניתן להקדיש זמן ולאסוף פרטים מהשנה בה נולדה החוגגת 60 שנים. מה לדוגמה?
  • למצוא סרט שהוקרן בשנה בה נולד
  • כותרת העיתון מהיום בו נולד (ארכיון ידיעות אחרונות)
  • ארכיון עיתונות יהודית היסטורית
  • שיר להיט בשנה הזו או מי היה זמר השנה . 
  • כל מיני עובדות מהשנה החודש והיום בו יולד החוגג
  • ניתן גם לסרוק את כל החומרים ולהכין מצגת שפוטה שתוקרן מול כל אורחי חגיגת יום ההולדת.

ספר מתנה

ספר קריאה.  אומנם לא כולם אוהבים לקרוא, לכן חשוב להכיר את מי שחוגג יום הולדת,  אך ישנם כמה ספרי מתנה, שהקריאה בם קלילה ויחד עם זאת גורמת לך לחשוב.
אז ההמלצה שלנו היא לספר: "אתה זקן רק פעם אחת" מאת  דוקטור סוס עברית: לאה נאור
מן ההקדמה: "האם זה ספר ילדים? ובכן... לא בדיוק..."
הנה ההמלצה של יהנותן גפן לספר 

קורס – ללמוד דברים חדשים בגיל 60

מעולם לא מאוחר ללמוד, עכשיו כתקופת הגמלאות נראית קרובה יותר זה הזמן לפתח תחביב חדש, ללמוד ולהרחיב אופקים. למרות נסיון של שנים, ביום הולדת 60, יכול להיות שהקרוב שלכם עדיין לא ידע מה הוא אוצה לעשות בזמנו הפנוי, ככה אנחנו האנשים,  לא תמיד יודעים מה רוצים. לכן אם אתם מכירים את החוגג או את החוגגת פשוט רשמו אותו לקורס: זה יכול להיות קורס גינון, קורס ציור, מחשבים או ככל העולה לרוחכם וחושבים זה יכול להתאים לו. זו יכולה להיות מתנה יעילה שכן, מי יודע, אולי התחביב החדש יוסיף עניין ויגלה לחתן יום ההולדת עולמות חדשים שטרם ידע.

ספר אורחים - ברכות

ספר ברכות יכול להוות מתנה שימושית ומזכרת רגשית פשוטה שנוגעת ללב. קונים ספר מעוצב, מוסיפים לו תמונה או מספר תמונות של חוגג יום ההולדת ומניחים בכניסה לבית, כך שכל אורח שמגיע לחגוג עובר דרך ספר הברכות. כולם, מגדול עד קטן (מי שלא יודע לכתוב יכול גם לצייר) נדרש להוסיף ברכה .  מעבר לכך, ניתן לכוון, כדי שלא הברכות יהיו שגרתיות ניתן לעזור לאורחים ולכוון אותם על ידי כתיבת שאלות פשוטות בספר האורחים:
  • היכן לפי דעתך יהיה החוגג ביום הולדת 70? 
  • מה הדבר הכי מצחיק שקרה לך איתו?
  • איפה נפגשת עם החוגג לראשונה?
  • אם היה לך את כל הכסף שבעולם מה היית קונה לחוגג?
וכן הלאה 

חיים שאלה - סיפורים מהחיים

עבודת תחקיר קטנה ומגיעים לכל מיני תחנות ואנשים בדרכו רבת השנים – 60 של חתן יום ההולדת. עכשיו נעזרים בטכנולוגיה הזמינה כל כך בעולמנו היום, מוצאים את האנשים, מקליטים או מצלמים אותם (כמובן שאפשר להזמין אותם גם לחגיגה). ביום הולדת כאשר כולם יושבים משמיעים או מראים לחוגג קטעי וידאו או אודיו של מי שפגש בחייו. ועכשיו כל שנותר לו לזהות מי הוא או היא הדוברים ולהיות מופתע "איך מצאתם אותם?"
את הרעיון הזה ניתן ליישם בכמה רמות, המשקיעים יהפכו את זה לנשוא המרכזי של הערב (שימו לב לא להגזים בייחוד אם יש בקהל גם ילידם שרמת הסבלנות שלהם קצרה יותר משלכם) או שניתן להשתמש בחומרים בקצרה לכמה דקות כעוד חלק מהחגיגה.

טריוויה

יום הולדת 60. אנו חושבים לפעמים שאנו יודעים הכל אבל לא תמיד, אז מה עם שאר האורחים, כמה הם מכירים את חוגג יום ההולדת?. ושוב, עבודת תחקיר קטנה, יושבים עם החוגג ומוציאים כל מיני עובדות ופרטים על חייו. זה יכול להיות שאלות רגילות: מתי נולד, היכן היכן הכיר את אהובתו. ויכול להמשיך לשאלות מקוריות יותר. בכל מקרה כבר חשבנו על כמה שאלות לאירוע משפחתי.


עוד רעיונות למשחקים