אנחנו גם פה

משחקי גיבוש פשוטים

משחקי גיבוש פשוטים

משחקי חברה קלילים שיכולים להתאים למפגש שתכננת. בין אם זה ערב צוות או מפגש חברתי . לקבוצות עם  "ראש פתוח" ורצון לשחק תוכלו לקרוא כאן על חמשה רעיונות של משחקי גיבוש. רוב המשחקים לא מצריכים הכנה מיוחדת או חומרים מיוחדים. ניתן לשחק אותם בקבוצות גדולות או קטנות העיקר שהמשתתפים שייהנו ועל הדרך ילמדו להכיר קצת את חבריהם לקבוצה.

תקופות מספרות

משחק גיבוש שמתאים לקבוצה קטנה של עד 10 משתתפים.
המשתתפים יושבים במעגל. במרכז הקבוצה מונחת ערימת קלפים הפוכה. בערמה צריכים להיות קלפים ממספר אחד עד עשר. כל אחד שולף בתורו קלף.
לאחר שכולם בחרו קלף הם רשאים להציץ בו. כל אחד כעת צריך לספר על זיכרון או סיפור מתקופת גיל מסוימת. תקופת הגיל נקבעת לפי הקלף ששלף. כל מספר מייצג עשור. כך שאם מישהו שלף את קלף מספר אחד הוא צריך לספר משהו מתקופת הגיל של 0-10. אם מישהו שלף את מספר 2, צריך לספר סיפור מגיל 10-20 וכן הלאה...

יש לנו פיצוח

משחק חברה פשוט להעמקת ההיכרות של המשתתפים אחד עם השני. כל משתתף או משתתפת צריך למצוא קשר שלא ידע עליו עם אחד מחברי הקבוצה. הכוונה היא לחקור לעומק ולגלות חברים של חברים משותפים, או אירוע משותף לשני המשתתפים שלא ידעו עליו קודם.  הקשר יכול להיות גם רחוק מאד העיקר שתוצג תרשים זרימה כיצד הגיעו המשתתפים ל "פיצוח". לאחר מכן מוזמנים כולם לספר ולשתף על הקשרים שגילו.

ציור משותף

פעילות יצירה משותפת ומגבשת. החומרים. 2 מפות פלסטיק עבות (בגודל 2 X 1 מטר) וצבעי גואש. מניחים יריעה אחת על הרצפה. על היריעה זורקים  צבעי גואש שונים ומכסים ביריעה השניה. סוגרים ואוטמים את היריעות עם מסקנטייפ. כעת יש לנו אפשרות לצייר ציור משותף. ניתן להשתמש באצבעות או חפצים אחרים (כל עוד הם לא חדים). וכך כאשר 3-4 משתתפים יושבים על היריעה הם יכולים בעזרת האצבע לצייר את הגואש מבלי להתלכלך וליצור ציור משותף. את התוצאה ניתן כמובן לצלם לשם זיכרון.

מצא את החיה שלי

חומרים: משחק זיכרון עם תמונות של חיות. הנח כרטיסים עם חיות הפוכים במרכז החדר. כל אחד צריך לקחת קלף בתורו מבלי לדעת איזו חיה הוא הגריל. לאחר שכולם לקחו המשתתפים אמורים להסתובב בחדר , ולמצוא את בן הזוג שלהם ששלף גם הוא חיה דומה. אסור למשתתפים לדבר, במקום זאת עליהם  להשמיע קולות או לחקות התנהגות של בעל החיים שהגרילו ולחפש תוך כדי מישהו עם התנהגות דומה. לאחר שכולם מצאו את בני זוגם (התוצאה לרוב משעשעת – מספר אנשים המסתובבים בחדר ומשמעים קולות של חיות שונות) יושבים הזוגות יחד עם כולם במעגל ומשתפים בחוויה שלהם.

הבלון באוויר

חלק את המשתתפים לקבוצות של 4-6 כל קבוצה צריכה לעמוד במעגל כשהם מחזיקים ידיים אחד לשני. אסור לשחרר את הידיים. זרוק למרכז המעגל בלון. על הקבוצה לדאוג שהבלון שישאר באוויר על ידי בעיטה בו. אם הבלון נגע ברצפה הקבוצה צריכה להתחיל מהתחלה. או אם הם השתמשו בידיים. הם יוצאים מהתחרות. הקבוצה שהחזיקה מעמד אחרונה ניצחה. ומתחילים שוב מהתחלה.

עוד רעיונות למשחקים