אנחנו גם פה

משחקי חברה למבוגרים

משחקי חברה למבוגרים

בקובץ זה אספנו רעיונות של משחקי חברה למבוגרים. בעקרון כל משחק בו יש מפסידים יכול בקלות להפוך למשחק למבוגרים אם המפסיד צריך לשתות כוסית אלכוהול. חשוב כמובן, לא להגזים ולהגיע למצבים לא נעימים ולדאוג לדרך חזרה נאותה הביתה (אל תיסעו שיכורים). חלק מהמשחקים מצריכים חדר ומרחב וחלקם אפשר לשחק גם סביב השולחן לקבוצה קטנה או לערב צוות.

משחק השאלה הזהה

משחק שמתאים לקבוצה בתנאי שכולם זוגות. נותנים לכל משתתף או משתתפת דף עם שאלות על חיי הזוגיות (השאלון הוא אותו שאלון לגברים ולנשים), המשתתפים צריכים לענות על השאלות. לאחר חמש דקות מתאספים חזרה ומארגן הערב מקריא את השאלה הראשונה מהשאלון עוברים זוג זוג ושומעים את התשובה של הגבר והאישה.  זוג שאמר את אותה התשובה זוכה בנקודה. זוכים אלו שהישגיו את הניקוד הגבוהה ביותר. למשקיעים, רצוי שהשאלון יהיה שאלון אמריקאי עם שאלה וארבע תשובות אפשריות, כך שלא יהיו התלבטויות אם התשובה דומה אצל הגבר והאישה.
דוגמאות לשאלות:
  • מהו המאכל האהוב של האישה
  • מי מקבל את ההחלטות בבית
  • מהי קבוצת ספורט אהודה של הגבר
  • אם זה היה יום אחרון לפני סוף העול. איך בן הזוג שלך היה רוצה להעביר אותו?
  • אם היית יכול לשנות משהו בבן/בת הזוג שלך, מה זה היה?
  • אם הבית שלך יעלה באש. מה הדבר הראשון שבן הזוג שלך ירצה להציל?
  • אם בן הזוג שלך יכול להיות כל אדם מפורסם, חי או מת, מי הם היו בוחרים להיות?
  • על איזה פריט שלך בן הזוג שלך היה מוותר בשמחה?

שיחה לפי אלף בית

משחק משעשע המבוסס על יכולת אלתור. מארגן הערב בוחר נושא מעניין של מצב מהחיים (ריב על מי ישטוף כלים, שיחה עם נציגת שימור לקוחות של חברת סלולר, שיחת חולה אחות וכו') על שני המשתתפים  לנהל שיחה דמיונית בינהם מול שאר הקבוצה כאשר כל משפט מתחיל באות  לפי סדר האלף בית. חוק חשוב במשחק, אסור להשתהות. מי שמושך זמן מפסיד. או גם אם התבלבל והתחיל את משפט באות הלא נכונה. דוגמה לדו שיח:

נושא: ריב מי ינקה את השולחן
הוא: אמרתי לך לנקות את השולחן
היא: באמת, לא חשבתי אחרת
הוא: גברת... נו
היא: די, תפסיק... וכ הלאה

סיפור. מהמילה האחרונה

פעילות מגבשת לקבוצה
משחק שהתוצאה שלו תמיד מצחיקה. זוכרים את המשחק של פעם? מישהו מתחיל לכתוב משפט על דף מחברת, מקפל את הדף, מסתיר את מה שכתב וחושף רק את המילה האחרונה של המשפט. הבא אחריו צריך להמשיך את הסיפור מהמילה הגלויה וכן הלאה והלאה. התוצאה תמיד מבדחת ומצחיקה. אז כיאה לעולמנו הדיגיטלי, המשחק קיים בגרסה האינטרנטית וזה בחינם. אז אם בא לכם להפתיע את החברים, היצירתיים שלכם - זה המשחק סיפור. מהמילה האחרונה

ראש בראש למבוגרים

הרעיון פשוט זוג משתתפים מתמודד אחד מול השניה. מנחה המשחק זורק קטגוריה לאויר. כל משתתף בתורות צריך לומר מילה אחת מתאימה תוך 3 שניות. אם מצא מילה, התור עובר למתחרה שלו. אם לא ענה תוך 3 שניות הפסיד בסיסוב. כאן היצירתיות שלכם נכנסת לתמונה. מי שהפסיד יכול לקבל נקודה אחת רעה, מצד שני גם לשתות כוס מים, לרקוד על רגל אחת, או לעשות כל דבר מביך אחר זו גם אופציה. תלוי כמובן במשתתפים ורמת הפתיחות בינהם.
  • שירים שיש בהם שם של חיה
  • שמות של תוכניות טלווזיה
  • שמות של בירות בעולם
  • שמות של יצרני רכב
  • שמות של רשתות בגדים ומזון
  • שמות של אנשים מפורסמים מהפוליטיקה

משחק המטפחת

בקש כמה מכמה משתתפים להתנדב למשחק הבא: קשור לכל אחד מהם מטפחת לעיניים וודא שהוא אינו רואה כלום. כעת ההוראה שלך היא להוריד כמה שיותר פרטים או חפצים ממך, בזמן מוגבל של דקה. כמובן שמי שמוריד הכי הרבה פרטים הוא המנצח.  שים לב: לשון ההוראה מאד חשובה. רוב האנשים שוכחים שבהוראה זו בעצם ניתן להוריד גם את המטפחת. כך יוצא מצב מצחיק בו חלק מהאנשים עושים זאת עדיין מבלי יכולת לראות.

מי שמפסיד שותה

המטרה: על הקבוצה לספור מאחד עד עשר. מתחיל המשחק אומר בקול את הספרה אחת, כעת מישהו מהמשתתפים צריך לומר שתיים, אחריו שלוש וכן הלאה. אך אסור לתאם בין המשתתפים מי סופר מתי (לא על ידי קריצות, או מילים או כל מחווה אחרת). אם שני משתתפים או יותר אמרו יחד את אותה ספרה המשחק נעצר, מתחילים מהתחלה וכמובן אלו שאמרו יחד צריכים לשתות (תחליטו אתם על הכמות)  שימו לב: הספרה צריכה להיות מהירה, אם מתחילים למשוך זמן אז כל העוקץ של המהירות והלחץ לא עובד.

רעיון גדול - טריוויה אישית

מתאים לקבוצה מגובשת. מארגן המשחק משקיע וכותב שאלות על כל המשתתפים של המשחק. מגוון השאלות צריך להכיל שאלות קלילות, מצחיקות וגם קשות, כאלו שיגרמו למשתתפים קצת להזיע. אפשר גם לשלב שאלות ידע כללי. מזמינים את המשחק טריוויה אישית, מזינים את השאלות למערכת וכולם כעת יכולים דרך הטלפונים שלכם לשחק במשחק ולענות על השאלות ששאלתם.

משחק הזיכרון – מה רונה לובשת?

יש כאלו ששמים לב לפרטים ויש כאלו שלא. בקשו מהמתמודדים לשבת ולעטות עליהם מטפחת כך שלא יוכלו לראות. (בדקו את יכולת הראיה שלהם...) לאחר מיכן שאלו אותם שאלות על הלבוש של האנשים האחרים בקבוצה.  כל מי שענה ראשון נכון מקבל נקודה. המנצח מי שצבר מספר נקודות הכי גבוהה.
דוגמאות לשאלות:
  • מה רונה לובשת?
  • מהו צבע הנעליים של משה?
  • איזה צורה יש לשרשרת של מיכל?
הערה קטנה: לפעמים האדם עצמו, שהשאלה עליו לא ידע את התשובה.

עץ או פלי הישן והטוב משחק עם אלכוהול

כל משתתף או משתתפת בתורו מטיל מטבע, לפני כן הוא צריך לנחש על איזה צד ייפול המטבע. אם צדק- שותה, אם לא לא שותה וכך התור עובר במעגל אצל כולם.

לסיכום המשחק

תשחקו, תהינו ואם עדיין חסר לכם מה לעשות בערב צוות או במפגש החברתי תוכלו למצוא עוד רעיונות קצת יותר נועזים של משחקי חברה למבוגרים

עוד רעיונות למשחקים