אנחנו גם פה

יום גיבוש לעובדים

הכנות ליום גיבוש

אם הנך אחראית כוח אדם במשרד כאשר ארגון אירועים כאלו ואחרים זהו חלק מתפקידך המוגדר  או שאתה דווקא אדם שאוהב לארגן ולהפעיל והמנהל מצא לנכון למנות  אותך להיות אחראי על יום גיבוש לעובדים לשניכם מטרה אחת – שהיום יהיה יום של כיף שהעובדים יהיו מרוצים וגם שיהיו אפשרויות חדשות להכרות בין העובדים לבין עצמם, התנהלות שלפי מחקרים מראה על עליה ברמת התפוקה כאשר הצוות מגובש, נוח לו, ומכיר אחד את השני טוב יותר.

כמה מקוריים אפשר להיות?

אם אתה לא שייך למקום עבודה שיכול לממן חברת הפקה חיצונית שמארגנת את יום הגיבוש או יום הכיף לעובדים תגיע במהרה לאינטרנט כדי לחפש ולגבש יום מעניין תוך נבירה אחר ספקי תוכן, ספקי אטרקציות וכו'. והמגוון אין סופי מטיול ג'יפים, טיולי אופניים ועד סדנאות בישול, שוקולד, תיאטרון, יצירה ועוד. וזה עוד לפני שדברנו על אוכל והסעות. כמובן שיש לך גם תקרת תקציב והבוס רוצה ואף ישמח אם יישארו לו כמה שקלים בודדים של עודף בסופו של היום.

טריוויה אישית – זה מקורי !

אם לנגד עיניך עומדת פעילות משעשעת שמצד אחד היא מהנה, ומאותו הצד בדיוק היא גם מגבשת את העובדים, פעילות שבאה בתוספת ליום הגיבוש ויכולה להיערך בכל שלב, בכל מקום, גם יכולה להמשך חצי שעה עד יום שלם – הרי זו הטריוויה האישית.
העניין מאד פשוט - משחק טריוויה העוסק המקום העבודה שלכם, יחסי עובדים, הגדרת תפקידים, בדיחות פרטיות וגם אפילו שאלות על ידע מקצועי. הכל ניכנס, ואם זה נעשה בחכמה ובמינון הנכון, זה יכול להיות הפעילות שתהפוך את יום גיבוש העובדים שלכם לבלתי נשכח. אומנם הרעיון דורש הכנה מוקדמת, יש לעשות תחקיר קצר ולכתוב כמה שיותר שאלות בכל תחומי העבודה כפי שהזכרנו. כמובן שיש לדאוג שמהשאלות אף אחד לא יפגע או ייעלב. אם קשה לכם עם כתיבת שאלות, תוכלו למצוא בדף הבא מבחר שאלות עם רעיונות ליום גיבוש לאחר מכן מזינים את השאלות למערכת ניהול פשוטה וזהו. המשחק שלכם מוכן. ביום הגיבוש, מתי שרק תרצו אתם שולחים קישור לטלפונים החכמים של כל העובדים והמשחק מתחיל! כולם עכשיו משחקים ועונים על השאלות שאתם כתבתם דרך מכשירי הטלפון שלהם. מניסיון,  זה מצליח להפתיע את החברים שלכם ומהווה תוספת מדליקה. כמובן, שיש ניקוד ומה שמעלה את המוטיבציה אצל העובדים זה לראות היכן הם ממוקמים ביחס לשאר האנשים והרצון לשבור שיא ולהגיע למקום ראשון. כמובן שאפשר (אם הבוס משחרר) להציע פרס סמלי למקומות הראשונים כך שהעניין רק יגבר יותר ויותר.
דרך מענה על השאלות יגלו פתאום העובדים כמה ילדים יש לחיים איש התחזוקה, למי מהאנשים יש רישיון לטיס, איזו פקידה נשואה לגנן בגן ילדים וכו'.

בהצלחה !

עוד רעיונות למשחקים