אנחנו גם פה

5 משחקי חברה שלא מצריכים מאמץ

משחקי חברה

חמשה משחקי חברה שלא מצריכים תכנון מוקדם, יכול להתאים לקבוצה קטנה וגדולה. המשחקים מתבססים על מינימום מאמץ והכנה מראש כך שניתן לקרוא להם גם לעיתים "משחקים לעצלנים" בכל מקרה, אם משעמם לכם במסיבה, או במפגש החברתי שלכם, אתם מחפשים מספר רעיונות של משחקי חברה למבוגרים  ופתוחים לדברים חדשים, אז הנה כמה רעיונות מדליקים ופשוטים שיכולים להוסיף עניין והנאה.

מהי המילה?

ציור על גב מארגנת האירוע מעמידה את כל המשתתפים בשורה. ניגשת מאחוריהם ומציירת על גב כל אחד מהם בעזרת האצבע אות ממילה שבחרה. לאחר שסיימה על חברי הקבוצה לנחש מהי המילה שהמארגנת בחרה. כמובן שזהו אפשרות אחת, אפשר לעוף עם הדמיון, לצייר ציורים על גב החברים או סתם לתת להם אותיות שלא קיימות רק כדי לקראות אותם שוברים את הראש ומנסים לגלות את המילה.

שאלה קיומית - מה עדיף?

משחק שאלות בזמן שעמום, לכל שאלה המקום שלה, ודווקא מרגעים אלו עולות התובנות העמוקות של החיים. אז לאחר ההקדמה הזו איך משחקים? פשוט מאד, בוחרים כמה שאלות קיומיות כגון: מה עדיף להיות? חלון או דלת, מה עדיף להיות איש שמדבר מהר מידי או איש שמדבר לאט מידי. השאלות נזרקות לחלל החדר וכל משתתף משועמם דיו נדרש לענות על שאלות אלו כולל כמובן גם נימוקים וסימוכין. תוצאות ומסקנות הדיון העמוק יכולות להפתיע גם אתכם.

משחק באולינג פשוט

משחק כוסות בא לכם לזרוק משהו רק לא יודעים מה? בא לכם לפגוע. קחו 10 כוסות פלסטיק. הציבו אותם אחת על השנייה בצורת פירמידה, התרחקו מהכסות במרחק של 3-5 מטר. קחו כדור צמר גפן שהכנתם מראש ונסו להפיל כמה שיותר כוסות. כל כוס שנפלה שווה נקודה אחת. סיממתם? תנו לחברכם לעשות את אותו הדבר והשוו בין הניקוד שלו לשלך.

הסיפור שלנו

סיפור מאולתר הסתכלו בחדר סביבכם. ישנם הרבה חפצים שכרגע הם חסרי שימוש. אפשר להכין מהם – סיפור. כל משתתף מקבל חפץ שנמצא בחדר (כרית, בובה ישנה, מנורה שרופה, עיתון ישן וכדומה). עכשיו, המטרה של כולם (זהו משחק קבוצתי) לבנות יחד יחד סיפור הגיוני. כל אחד צריך לתת בתורו להוסיף משפט לסיפור כשבמשפט מופיע החפץ שקיבל, וכמובן שהחפץ צריך להופיע בתפקיד שאינו תפקידו המקורי. (לדוגמה כרית: בתור חפץ שעושה רוח למלכה המכובדת)

מי נושף חזק יותר?

תחרות נשיפה עייפים ומשועממים? חלק את החברים שלני קבוצות, שבו על הרצפה, כל קבוצה בשורה מול הקבוצה היריבה. הניחו כדור מצר גפן בדיוק באמצע בין שתי הקבוצות -  והתחילו לנשוף. הקבוצה הראשונה שמצליחה בעזרת רוח בלבד להעביר את הכדור לקו של הקבוצה היריבה נצחה בתחרות.

עוד רעיונות למשחקים